woensdag 26 juni 2013

yarden

woensdag 26 juni
Het was gisteren een bijzondere dag. 's Morgens de tuin in en wat huishoudelijk werk doen en 's middags gezellig op een terras zitten met Klazien. Gezellig bijgepraat over alles wat ons bezig houdt.
Café de Drentse A is daar een geschikte plaats voor en zo waar het werd ook buiten op het terras zitten en het was er heerlijk toeven.
Terras
Na dien ben ik bij Wiebe langs gegaan en heb ik samen met Wiebe afscheid mogen nemen van Gep.
Het klinkt zo raar wellicht maar wat lag Gep daar vredig en wat sprak Wiebe waardig over haar en alles wat er gebeurt is. Vervolgens nog een kop koffie gedronken en toen weer op huis aan.
Heb in de radio een muziekje op gezet en dat zal ik de komende dagen nog wel eens draaien.
Het Ave Verum Corpus van Mozart. Eén van de mooiste composities van Mozart en ik kan er zo goed bij nadenken en emoties bij verwerken.
Bedankt Wiebe dat ik even langs mocht komen.
Ik moet altijd iets lezen en dan ook opschrijven na zo'n moment en dat doe ik dan nu ook:

Voetstappen
Ik droomde eens en zie ik liep 
aan het strand bij lage tij. 
Ik was daar niet alleen, want ook 
mijn gids liep aan mijn zij. 
We liepen samen het leven door 
en lieten in het zand, 
een spoor van stappen, twee aan twee;
mijn gids liep aan mijn hand. 
Ik stopte en keek achter mij 
en zag mijn levensloop, 
in tijden van geluk en vreugde 
van diepe smart en hoop. 
Maar als ik goed het spoor bekeek, 
zag ik langs heel de baan, 
daar waar het juist het moeilijkst was, 
maar één paar stappen staan......
Ik zei toen: 'Waarom dan toch?
Juist toen ik U zo nodig had, 
juist toen ik zelf geen uitkomst zag 
op het zwaarste deel van het pad.....'
Mijn gids keek mij vol liefde aan 
en antwoordde op mijn vragen:
'Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, 
toen heb ik jou gedragen.'



Ik ga vanmiddag naar Almere voor een cursus.
Uitvaartwensenconsulent. Hoe toepasselijk is het.
Ben benieuwd wat ik daar opsteek.
Morgen is de uitvaart van Gep en ik zal er zijn.

Geen opmerkingen: