donderdag 27 juni 2013

Uitvaart

donderdag 27 juni 
Het was gisteren een hectische dag. Max en ik zijn al om 9.30 uur vertrokken richting Almere, waar het hoofdkantoor van Yarden is. Daar had ik 's middags een cursus voor de functie van Uitvaartwensenconsulent. Het was een zeer goede cursus die ook vakkundig werd gegeven.
Complimenten voor Yarden. Mooie omgeving en professionele apparatuur. Heldere informatie hier kun je wat mee als beginner. Nu oefenen thuis op de computer.
Na de cursus snel naar huis gereden om me om te kleden en klaar te maken voor een toneelstuk....Openluchtspel. Dit alles speelde zich af op het terrein van de Fraeylema Borg in Slochteren.

Camping Borgzicht was daar achter in de tuinen neergestreken en daar speelden zich allerlei verwikkelingen af. Geweldig wat die mensen daar even hebben neergezet en wederom de Rabobank bedankt dat we hier deelgenoot van mochten zijn.
Rond 23 uur waren we weer thuis....een lange en enerverende dag.

Dan vandaag......de begrafenis van Gep. Om 13 uur is het zover, dan begint de afscheidsdienst in de kerk.

Het is altijd goed om daar bij aanwezig te zijn, want ik denk altijd:

Verdriet dan niet wordt gedeeld is het zwaarste verdriet dat maar heel langzaam heelt. 

Het is wel het minste wat je nog kan doen in zo'n situatie. Daarom hebben Marinka, Ellen en ik besloten om de uitvaart bij te wonen.

Ik las een stukje dat ging over een treurwilg.
Het zal vandaag slecht weer worden......er wordt zelfs gesproken over herfstachtig. Nou daar past dit wel bij.

TREURWILG

Ik zie onze treurwilg 
in een storm. 
Takken zwiepen rond
zijn stam. 
Wind en regen 
teisteren zijn huid. 
Zijn kern is echter 
sterk en krachtig. 
Hij houdt zich staande
diep geworteld in de aarde. 
Symbool voor de mens
die levensstormen trotseert 
vol overgave vertrouwend 
op zijn Bron 
gedragen in de schoot 
van Moeder Aarde. 

Lieve lezer en volgers tot morgen een fijne dag allemaal.

Geen opmerkingen: