zaterdag 11 februari 2012

nog even genieten voor de schaatsers

Het is vandaag en morgen nog even genieten van het mooie weer en het ijs. Daarna is het echt voorbij.
Ik blijk een slechte voorspeller te zijn. Zo dacht ik in de loop van de afgelopen week dat hij nog zou komen en vandaag gereden zou worden. Zo dacht ik na de definitieve berichten van het gaat niet door dat hij nog wel in de loop van de volgende week zou komen, maar ik moet bekennen dat ik het helemaal mis heb. Het wordt regen volgens mij.
Nou dan gaan we vandaag en morgen nog maar even genieten.
Zelf schaats ik niet, maar ik kan genieten van al die mensen die dat wel doen.
Schaatsen: alle toertochten bij jou in de buurt
parcours nieuw
Door het mooie Appingedam schaatsen zie deze route.
Start vandaag om 10 uur.
Onder de hangende keukens door dat is nog nooit vertoond volgens mij.
Appingedam - hangende keukens

Een verhaaltje uit: Het geheim van de schelp.

Pelgrimeren, 
in de natuur met beide benen stevig op de grond, 
in verbondenheid met anderen, 
in het teken van de Ander. 


Pelgrimeren 
met open ogen, 
met open oren, 
met een ontvankelijk hart, 


Pelgrimeren 
is vertragen, 
is vereenvoudigen, 
is verdichten van ervaringen. 


Pelgrimeren 
is loslaten, 
is verstillen, 
is vertrouwen. 


Pelgrimeren 
leidt op een natuurlijke wijze 
tot verwondering en dankbaarheid, 
leidt tot het besef van 
verbondenheid met alle schepselen en de Schepper, 
leidt tot het activeren van jouw verbeelding


Pelgrimeren 
is de haast uit je hoofd halen, 
is het natuurlijke tempo van de ziel volgen, 
is openstaan voor wat er zich in het hier en nu aandient. 


En als het je gegeven wordt, 
onderweg misschien iets van de Ander ervaren. 

Geen opmerkingen: