zondag 5 februari 2012

Christenen



Dit is toevallig het is zondag en ik kom in het boekje op christenen.
In de aanhef staat het volgende:
Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel
uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw
verstand. Dit is het eerste en grote gebod.
Het tweede daaraan gelijk is: Gij zult uw naaste
liefhebben als uzelf. Aan deze twee geboden
hangt de ganse wet en de profeten.

Hier hoort ook een gregoriaanse muziek stuk bij.
Als je daar zin in hebt klik het maar aan.
Een stukje uit "Het geheim van de schelp"

Ik zal op pad gaan in het zomers avondblauw 
geprikt door korenaren over dun gras lopen:
verdroomd zal ik mijn voeten drenken in de dauw.
En ik zal door de wind mijn haren laten dopen, 
elk woord, elke gedachte zal me dan vergaan:
Maar weidse liefde zal zich in mijn ziel verbreiden 
en als een vagebond zal ik ver, heel ver gaan
door de natuur - verblijd alsof een vrouw me leidde.

Geen opmerkingen: