zaterdag 25 februari 2012

huiswerk

Ja als je een hele week veel op stap bent zul je toch ook weer wat in huis moeten doen. De boel zal toch eens weer een goede beurt moeten hebben. Dus vandaag wordt het soppen, wassen, strijken en koken.
Hoewel het is vastentijd.......de 40 dagen tijd en daar wil ik ter voorbereiding op mijn pelgrimstocht ook bij stil staan. Dus minder eten en sober leven in stilte en meditatieve momenten kiezen. Waaronder in het klooster.
Maandag over 14 dagen reis ik af naar Megen.
Vandaag ga ik een pittige kapucijnerschotel met spek maken.
2 el. olie plus 2 uien en 1 pakje kerriesaus met 1000gram kapucijners en 500 gram prei in ringen van ongeveer 1 cm. 200 gram ontbijtspek in plakjes.
Het is eenvoudig en voedzaam. Dus daar gaan we voor vandaag.
 Als het goed gaat komt hij er zo uit te zien.


Ik zal vragen aan de vogels, 
ik zal praten met de bloemen, 
ik zal horen van de bomen
en de wind die mij wel kent
dat jij, nu je zover weggaat, 
toch overal aanwezig bent.


Reis licht. "Alles wat je thuislaat is meegenomen", is een veel gehoord 
gezegde van lieden die op weg gaan. Maar loslaten betekent veel 
meer, misschien wel meer dan je lief is. Het houdt in de gehele jouw 
vertrouwde omgeving, alles waaraan je gewend bent. 
Je gaat op weg en neem mee wat je nodig denkt te hebben. Maar 
wat heb je echt nodig? Gaande de weg kom je er achter, weet je het. 
Je leert bagage van ballast te onderscheiden.


Loslaten schept het pad naar werkelijke vrijheid.  



Geen opmerkingen: