zaterdag 31 augustus 2013

Corso

zaterdag 31 augustus
Het is weer zo ver. Het Corso in Eelde is een feit. Het staat vandaag in het teken van de Vier Jaargetijden.
Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. De wagens die opgemaakt zijn met de dalia's die hier in de omgeving worden gekweekt en in Eelde speciaal voor het Corso.

Zijn ze niet mooi? En dan hier het Thema Vierjaargetijden mee uitbeelden dat is toch prachtig.
Het muziekstuk van Vivaldi en dan zal het de herfst zijn.
Geniet maar even van die mooie muziek voor ongeveer 9 minuten.
 Dit is de poster die uitnodigt om te komen.
Wij zullen niet van de partij zijn en dat zal de pret daar niet drukken.
Bloemencorso Eelde in Eelde, Drenthe Er zijn ware kunstwerken bij.

In Meerstad is vandaag een ballonfestival.  Ballon Fiësta genoemd.



Ook dat beloofd een feestelijk gebeuren te worden, maar ook daar gaan we niet heen. Wellicht dat ze over ons huis komen vliegen.

In de Blauwestad is een openlucht concert van het Noord Nederlands Orkest. PuraVida-openluchtconcert
Pura Vida....het moet prachtig zijn en wordt al weer voor de 7e keer opgevoerd.
Ook daar gaan we niet heen.
We gaan op tijd op bed, want we willen goed uitgeslapen aan onze reis beginnen naar Zuid Duitsland.
Op zondag 12 september 2004 is mijn vader overleden op een camping in Bühl, al weer 9 jaar geleden.
Ik wil nog graag een keer kijken waar dat is gebeurt en hoe alles daar er uit ziet.
Camping Adam dat was de plek waar het is gebeurt.
Ik zie me nog met mijn broer die camping op komen lopen en mijn moeder achter de rollator naar ons toe lopende. Wat een moment. Het zal nooit uit mijn gedachte gaan. We hebben niets afgesproken en gaan daar naar toe rijden en zoeken ter plekke een slaapplaats. Wie weet in dit mooie klooster.
BuitenaanzichtHet is denk ik wel een plek om tot bezinning te komen. Het wordt door zusters bewoond en er mogen ook gasten komen. De kamers zijn er prima en er schijnt een uitstekend ontbijt geserveerd te worden. Dus wie weet kunnen we hier een kamer krijgen. Na een paar dagen hier gaan we verder maar daar vertel ik morgen wel meer over.
Een fijne zaterdag toegewenst.









Geen opmerkingen: