donderdag 15 augustus 2013

toestanden

donderdag 15 augustus
Voor enkele weken geleden voorspelde ik het al en nu is het dan een feit.
Het is oorlog in Egypte en waar gaat dit naar toe.
De toestanden in het midden oosten worden onhoudbaar.
Het draait uit op een oorlog. Bah wat kunnen mensen toch afschuwelijk met elkaar omgaan.
En dat alles om macht en anderen hun wil op leggen. Een mens is in wezen nog erger dan een beest.
Hopelijk loopt het beter af dan ik denk.
Wat goed van ons vorstenhuis dat ze met de beide benen op de grond staan en besloten hebben Friso te begraven. In moeder aarde en bijna bij zijn moeder in de tuin.

Een poos geleden heb ik in die omgeving rond gereden na een bezoek aan Paleis Soestdijk.
Het is er prachtig en als je hier dan bent opgegroeid kan ik me voorstellen dat je hier ook wel begraven wil worden.
Morgen is het dan zover en ook in een gepaste ceremonie. Alle lof voor hun dat ze het zo geregeld hebben.
Vanochtend is het even een pas op de plaats voor Max en mij.
Boodschappen doen en eten koken. Gisteren hebben we buiten de deur gegeten omdat we niet eens tijd hebben gehad om eten te koken. Het moet toch ook niet gekker worden.
Ben je op pensioen en heb je niet eens tijd voor jezelf.
Maar dat moeten we even weer in goede banen leiden.
Vanmiddag gaan we de tuin bij Janny afmaken en dan is die ook weer dik tevreden.

Daar past de volgend spreuk wel bij:

Blijdschap brengt een soort daglicht in de ziel en vult hem met eeuwige rust. 

Een fijne dag allemaal.

Geen opmerkingen: