vrijdag 30 augustus 2013

Nachtzuster

vrijdag 30 augustus
He wat was het weer genieten vanochtend van Nachtzuster. Op radio 1 is altijd Astrid de Jong met haar programma waar luisteraars hun vragen kunnen stellen en waar luisteraars weer de antwoorden kunnen geven op die vragen. Astrid heeft een heerlijke humor en kan alle mensen zo goed in hun waarde laten.
NachtzusterHet was vanochtend ook weer raak.
Een mevrouw vroeg wat voor een PC voor haar het beste zou zijn om te kopen.
Er kwam een stroom van reacties en die mevrouw is volgens mij een stuk wijzer geworden.
Ze zal nu het verschil wel weten tussen een desk-top, laptop en een tablet.
Zo was er ook de vraag:
Hoe kan iets uit Nw. Zeeland dagvers in Nederland zijn?
Of
Wanneer wordt een lam....schaap? Is er geen tussenvorm?
Of
Wat is linksdraaiende Yoghurt?
En
Wat zijn kantoorschoenen?
Zo waren er vele vragen en ik lag af en toe dubbel van de reacties die er op gegeven werden.
Zo belde er ook een mevrouw die zo getroffen was door een lied van Bram Vermeulen.
De Steen.
Zelf vind ik dit ook een heel mooi lied. Het beeld zo mooi het leven uit.
Die mevrouw was al naar een platenzaak geweest en ze hadden haar daar niet kunnen helpen.
Zegt Astrid: mevrouw roep tegen uw radio De Steen. Die mevrouw roept en ja hoor. Astrid draait het lied.
Dat noem ik nog eens humor.
 
Na al dit moois gaan we ons opmaken voor de verjaardag van Gerrit-Jan de buurman, die viert vandaag zijn 57e verjaardag. 
Verder is het vandaag poetsen en boenen, het huis moet schoon en alles moet weer netjes gemaakt worden.
Er ligt een berg wasgoed en daarna strijken en alles opruimen.
Morgen gaat het oud papier weg en dat moet nog verzameld worden.
Dus werk genoeg.
Voor een ieder die ook aan de slag gaat veel succes met alles.
Ik heb al een aantal dagen geen spreuk meer opgeschreven, voor vandaag doe ik het weer eens en dat wordt de volgende:
Een goed humeur is als een tonicum voor lichaam en geest. Het is de beste remedie tegen angst en depressie.....Het is de rechtstreekse weg naar rust en tevredenheid. 

Ik wens jullie dan ook een goed humeur toe.
Tot morgen.











Geen opmerkingen: