woensdag 7 augustus 2013

Sauerland

woensdag 7 augustus
Even later dan gebruikelijk, maar moest nog even voor de regen aan het gras maaien en wat snoei werk opruimen. De groene container wordt vandaag geleegd en er was nog ruimte om alles er in te kunnen stoppen. Dus eerst dat maar even geregeld en dan nu de blog. Meestal gaat het anders om.
Moet trouwens ook opschieten, want om 11.30 hebben Max en ik een lunchafspraak met Connie de oud buurvrouw van Max om even bij te kletsen. Vanmiddag gaan we naar Janny die heeft een vijver in de tuin waar ze vanaf wil. Ik heb haar aangeboden om te helpen, maken we straks een plan de campagne.
Het is druk, maar dat houdt een mens op de been. Mij wel ten minste. Verdoe je tenminste energie en groei je niet dicht. Het houdt je ledematen ook nog soepel.
Gisteren een reisje geboekt naar Het Sauerland in Duitsland een aantal dagen in Hotel Sauerland.
Bad Fredeburg. Gaan we daar de omgeving onveilig maken.
Even over de Biggesee, waar we jaren geleden iets leuks hebben meegemaakt.


Wat was het geval? Ik wilde graag overnachten in een kasteel. Zie ik een mooi schlösschen.
Wij vragen of er een plek was en ja dat was zo. Twee kamers geboekt, hele mooie. Een Franse kamer en een blauwe kamer. Mooi en lux en in de eetzaal kregen we het mooiste servies en heerlijk eten.
Bij de boeking had ik gevraagd wat het ging kosten en ik had begrepen 70 mark per kamer.
De volgende ochtend na een verrukkelijk ontbijt, bleek bij het afrekenen dat het niet per kamer maar per persoon was. Dat was even schrikken....maar ook lachen. Het was een hele belevenis en wij hadden geslapen in een heus kasteeltje.
We willen er even weer gaan kijken. Als we het weer terug kunnen vinden tenminste.
Het bestaat nog wel. Het Biggeschlösschen aan de Biggesee in Olpe.
Nou ik ga me snel omkleden en dan op naar Haren.

De spreuk van de dag is:
Vrede is niet de afwezigheid van oorlog. Het is een deugd, een gemoedstoestand, een neiging naar welwillendheid, vertrouwen en rechtvaardigheid. 


Een vredige dag wens ik jullie allemaal toe.















Geen opmerkingen: