zondag 20 november 2011

zondag

Zondag, eens even kijken wat er is gebeurt de afgelopen week en wat er gaat gebeuren de komende week.
Het was een prachtige week, Max was vrij en we hebben veel samen gedaan. Met name de wandelingen van woensdag en vrijdag hebben op mij een geweldige indruk gemaakt. Het was heerlijk om zo samen door de prachtige natuur te lopen. We zijn ook nog twee keer op bezoek geweest wat ook erg gezellig was.
De komende week gaat in het teken staan van de afronding van het Jacobspad. Ik hoop dinsdag aan te komen in Hasselt. Woensdag is Jantje jarig en hoop ik haar eens te bezoeken. Op donderdag ga ik mosselen eten in Baflo, dus weer activiteiten genoeg.

Je komt ze in overvloed tegen die prachtige paddestoelen. Daar ga ik de komende week een aantal van op de foto zetten. Eens kijken of die kabouters er ook nog op zitten.

Hier past wel een gedicht bij........Herfst.

Herfstige beukendreef
Wekenlang gaat het vallen vanuit almaar 
kalere kruinen achteloos door. En deze 
vreemde droefheid: ook bij bomen hoort 
ze blijkbaar bij de kleine dood want zo
kwistig wordt leven zelden rondgestrooid.
Hoe tomeloze drift onder zolen kraakt
en knapt. Al die geduldig opgeblonken
minuskule houten kistjes met binnenin
rantsoen voor onderweg en na miljoenen
jaren koppig deze zelfde boodschap die
aan aarde wordt bezorgd: het feilloze
plan voor het bouwen van een rode beuk.
Marc Tritsmans
uit: De Vlaamse Gids 1996/4

Geen opmerkingen: