zondag 27 november 2011

het was lekker

O wat was die blauwe bliksem lekker. Heb nog wat bewaard en kan er nog eens van genieten.
Even weer terug kijken op de week. Achteraf druk. Maar dat doe je zelf denk ik altijd maar.
Maandag en dinsdag wandelen, wat een indrukken. Woensdag bijkomen en donderdag en vrijdag huishouding en de sociale contacten onderhouden. Eigenlijk heb ik nog onvoldoende bezoeken afgelegd. Want ik realiseer me nu dat ik nog aan 2 personen heb beloofd dat ik langs zou komen. Dat is niet gebeurt, dus moet ik die belofte de komende week maar inlossen. De komende week staat in het teken van opruimen. De tuin moet een beurt. De tulpenbollen moeten er in en het blad moet opgeruimd. Wil ook nog een keer grasmaaien want het wordt te hoog. Wat wil je ook met deze temperaturen.
Dus de komende week is al weer aardig vol.
Tevens wil ik ruimte vrij maken om verder te gaan met het lezen van een boek.
Ben al vrij lang bezig met het boek "Wat is de wat"van Dave Eggers.
Dit boek gaat over het leven van een jonge man Valentino Achak Deng die als vluchteling zijn verhaal verteld over het leven in een door oorlog verscheurde Zuid-Soedan. Het is hart verscheurend wat die mensen daar allemaal meegemaakt hebben en volgens mij nog mee maken.
Dan kom ik weer tot de conclusie dat we als inwoners van Nederland toch maar gelukkig mogen zijn dat we hier leven.
Als ik dan zo wandel als afgelopen week, laat ik vele zaken door mijn hoofd gaan en op de zondag is het ook altijd even tijd om goed na te denken. Dus sluit ik maar af met een stukje overdenking.

Zal proberen het in het Spaans op te schrijven, moet ik toch leren voor het volgend jaar.......

Caminante/Wandelaar


Caminante, son tus huellas
El camino y nada más;
Caminante, no hay camino
Se hace camino al andar.


Al ander se hace camino,
Y al volver la vista atrás
Se ve la senda que nunca
Se ha de volver a pisar.


Caminante no hay camino
Sino estelas en la mar.

Google doet goed werk en kan in deze niet gemist worden. 

Wandelaar, Je sporen 
zijn de weg, en zij alleen;
wandelaar, er is geen weg, 
de weg ontstaat in het gaan.


Gaandeweg ontstaat de weg, 
en als je omkijkt 
zie je de baan die 
nooit meer betreden zal worden


Wandelaar, er is geen weg,
slechts een kielzog in de zee.

Het is iets om goed over na te denken. 

Hoe snel je ook loopt,
je schaduw houdt je gemakkelijk bij,
en loopt soms zelfs voorop.

Geen opmerkingen: