donderdag 10 november 2011

poetsen, schrobben, het huis moet schoon

Ja je kunt wel de hele tijd op stap zijn, maar er zal ook in huis wat moeten gebeuren. Dus vandaag alle noodzakelijke dingen doen. Het nest moet toch even weer een beurt. Na de nodige boodschappen die ik gedaan heb, aan de slag en tussendoor nog met de computer bezig. Het loopt met de nieuwe computer nog niet zoals het moet wezen. De printer werkt nog niet. Maar daar kom ik ook nog wel achter. Verder is het prima zo met een groot scherm en een lekker snel ding. Je slaat de toetsen aan en het is al geregeld. Geweldig.
Maar vanmiddag toch maar even naar Duitsland de firma Klahsen in Aschendorf. De Meindl schoenen zijn daar zo te zien aanzienlijk goedkoper. Dan maar zelf even rond kijken in plaats van op de computer.
Overtuig u denk ik dan en bovendien krijg ik allerlei signalen dat het een hele leuke winkel is en je er lekker kunt zitten genieten van een kopje koffie met gebak uit eigen bakkerij voor een prikkie. Nou dat wil ik wel eens meemaken.

Zo gelijk maar even reclame gemaakt. Dit moet het zijn.
Ik ga weer verder met de schoonmaak. In gedachte verheug ik me al op vanmiddag, even uitblazen.

Nou zoals jullie zien het komt helemaal goed.

gedicht (nr. 618):

Schoonmaak

heel voorzichtig
met haar ragebol
veegt de huisvrouw
in de oksel
van het plafond

giegelend
lacht het gebouw zich in puin

- - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
uit: Het Kruidenboek (1970) van Karel Soudijn (1944)

Tot morgen lieve mensen. Ik geniet van jullie. Mooi dat jullie me volgen ik wil jullie bedanken bij deze.

Geen opmerkingen: