donderdag 3 november 2011

een nieuwe computer en een tablet

Dit was een rib uit mijn lijf, maar heb het toch maar gedaan. De computer is ruim 7 jaar oud en heeft zich heel goed gedragen, maar begint nu kuren te krijgen. Voor dat hij het helemaal begeeft toch maar de stap genomen om hem te vervangen en gelijk een deal gesloten om er een tablet bij te kopen. Woensdag de oude ingeleverd en als alles volgens afspraak gaat lopen kan ik de nieuwe vrijdag weer ophalen. Met de computer gaan werken en met de tablet. Leuk om zaterdag tijdens de treinreis naar Utrecht eens te experimenteren met de Tablet of het allemaal werkt zoals ik me dat voorstel.
Hopelijk kan ik weer jaren vooruit met deze nieuwe apparatuur en kan ik er van genieten. De winter staat voor de deur en dat betekent toch meer binnen zitten en het geeft mij een heleboel afleiding. Lekker bij de verwarming kopje koffie er bij en een boek lezen via de tablet. De hele bibliotheek ligt aan je voeten.
Het is net echt. Maaaaaaaar het moet allemaal nog wel werken en dat betekent hard werken om alles onder de knie te krijgen.
Acer Aspire X1420 computer + 20" monitorDit is ongeveer het verschil op mijn bureau.
De oude monitor en de computer nemen mijn hele bureau in beslag en straks zal alles netjes compact en opgeruimd worden weggezet, met een groot beeldscherm in full HD kwaliteit wat wil een mens nog meer. Na alle alarmerende berichtgeving op de radio en TV over de crisis en de ontwikkelingen in Griekenland en niet te vergeten de vloedgolf aan ellende die nog komt uit andere landen kun je maar beter zorgen dat je zo goed mogelijk bent voorbereid op de toekomst. En met deze nieuwe aanschaf denk ik dat ik dat ben.

Computer-verslaving

De computer staat naast mijn bed
teksten flitsen door mijn hoofd
raak ze kwijt als de slaap overmand
dus snel woorden in de laptop gezet.

Gebruik de keuken als kantoor
maar het komt regelmatig voor
dat ik gerechten aan laat branden
als ik dicht onder het koken door.

Zet ál het wel en wee in mijn PC
tracht gevoelens te verwoorden
dag en nacht staat 't ding paraat
in elk vertrek, op reis of in 'n café.

Krijg van de psycholoog op m'n donder
"je kunt je verslaving niet onderdrukken,
zelfs nú heb je hem mee, jij bent gek,
dat de laptop nog werkt is een wonder".

schrijver
Schrijver: Janneke Koster-Baas, 15-10-2003

Dit is een waarschuwing.......het moet geen verslaving worden.

Geen opmerkingen: