dinsdag 29 november 2011

nostalgie

Van tijd tot tijd krijg ik van diverse mensen leuke mailtjes waar ik echt van kan genieten.
Zo kreeg ik kort geleden een mail met allemaal zaken uit de jaren 50 en 60 mijn kindertijd.
Met muziek uit die tijd. Het is dan toch wel even genieten van al die zaken. Maar als ik dan weer in de huidige tijd terug keer, ben ik wel blij met de mogelijkheden die we nu hebben. Wat een vooruitgang hebben we met elkaar toch geboekt. Laten we daar toch eens wat meer trots op zijn.

Wie kent nou niet uit de jaren 50 het programma "de Verrekijker" "Rawhide" en "Swiebertje".
Als kind was ik er gek op. Het is wel eens leuk om dat weer even terug te kunnen zien.
Klik op bovenstaande link en je ziet het. Dat is de technologie van het heden. Geweldig kijk je zo maar 50 jaar terug. Maar een les is ook weer, kijk niet te vaak terug. Want als je op de fiets zit of in de auto moet je af en toe achteruit kijken om te weten wat er gebeurt, maar als je voortdurend achterom zit te kijken bots je vast ergens tegenaan. Zo is het volgens mij ook in het leven, als je voortdurend in het verleden zit te graven en het zit te verheerlijken, wordt je een vervelend persoon. Mijn motto is dan ook, blijf vooruit kijken en geniet van alles.


Het vervoer gaat nu toch wel even comfortabeler en sneller. Maar het is wel leuk deze zaken eens te bekijken.
Binnenkort opent dan ook het busmuseum in Hoogezand zijn poorten en zal ik zeker eens gaan kijken.

Geen opmerkingen: