vrijdag 11 november 2011

wat is het koud

Was vanochtend even naar Martenshoek, heel grappig de wind blies alle plastiek zakken weg. Het rolde over de straat. eigenlijk beste wel gevaarlijk. Het wordt daar vandaag opgehaald, maar door de harde wind vloog alles weg. Dat wordt straks zakken vangen door de ophaal dienst.
Ik was vergeten iets te kopen voor de kinderen die langs de deuren gaan voor Sint Maarten.
Er lag nog voldoende in de super dus de kinderhandjes kunnen gevuld worden.
 Ik heb geen tijd vandaag maar anders zou ik naar de Martinikerk in Groningen gaan die vieren de naamdag van Martinus met een open dag van de kerk en een concert. Nou mijn 2e naam is Martinus dus dat was een mooie gelegenheid, maar helaas.

Het roept toch altijd leuk herinneringen op als je dit plaatje zo ziet. Wat heb ik vroeger genoten als je thuis kwam met een hele zak snoep. En niet te vergeten de voorpret van de lampion klaar maken en de liedjes instuderen en vooral te bespreken wat je ging doen als er mensen waren die niet wilden geven.
Kwam niet voor maar toch.

Denk dat de kinderen dit liedje maar beter kunnen zingen vandaag.


Sinte Maarten het is zo koud
Sinte Maarten het is zo koud
geef me een stokje of wat hout
Geef me een appel of een peer
`k kom het hele jaar niet weer

Hier komen wij met lichtjes aan
het is Sint Maartenfeest
Toe laat ons hier zo lang niet staan
dat is niet goed geweest.
Ons kaarsje is haast afgebrand
zeg nooit, we geven niets
Sint Maarten ja die beste man
die gaf ons altijd iets.


Deze is ook leuk.
Ik hoop dat de kinderen vandaag weer veel plezier mogen beleven. 

Geen opmerkingen: