woensdag 9 november 2011

vervolg wandeling Jacobspad

Het was vandaag wandelen van Rolde naar Westerbork. Een lange wandeling van 25 km en wat er nog bij komt. Dit zal het moeten worden voor de toekomst. Hopelijk kom ik hem door zonder blaren dacht ik vanochtend. Om 7.50 uur in de bus naar Groningen vandaar met de trein naar Assen en vervolgens met de bus naar Rolde. Om precies 9.02 uur arriveerde ik in Rolde en kon de wandeling beginnen.
via stukjes bos en allerlei wegen kwam ik in Nijlande een paar huizen maar wel mooi.
Nijlande.jpg
Vervolgens via het Westersche Veld naar Amen.
Dit is een landgoed met veel heide.
adasHet pad ging over veel graspaden en het was erg nat van de mist. Dit betekende tot de knieën nat maar gelukkig wel droge voeten. De schoenen houden zich best.
Hier heb ik maar eens wat genuttigd rond de klok van 10.30 uur. Wat een rust en eenzaamheid en een kleine wereld met die mist. 
Vervolgens lange tijd door het bos langs het herinneringscentrum Kamp Westerbork en de Radiosterrenwacht naar het Elper Noorderveld. Hier liep ik voor het eerst met mensen die ook de route volgen. Maar zij fotograferen alle bloemetjes en alle dingen die ze tegen komen. En staan er heel lang bij te discussiëren. Die schiet niet op dus door lopen naar Elp een leuk pittoresk plaatsje. 
Elp Hoofdstraat.jpg
Ergens midden in het veld kwam ik een kunstwerk tegen die wel even op de foto gezet.
Ooit was ik eens in Noorwegen de trollen ze stonden hier zomaar in het land.
Op naar Westerbork langs het Oranje kanaal en het Timmerholt naar Westerbork. 
Wat een leuk dorp en een warmte straalde het uit. Het was vandaag best wel koud, stond hier een vuurkorf te branden en een geweldige kerstsfeer. De glüwijn ontbrak nog. 
Koffie gedronken met een lekker stuk appelgebak en vervolgens weer met de bus naar Beilen, daar met de trein naar Groningen en snel naar de bus die me weer naar Kolham bracht. Om 18 uur weer thuis. Een geweldige dag in November de 9e. Het fluitenkruid bloeit zegt men, nou ik heb het maar op de foto gezet. 
 Dit was mijn belevenis dan weer voor vandaag. 
Dag beste mensen tot morgen. O ja en ik had geen blaren.
Morgen ga ik nieuwe schoenen kopen in Duitsland. Klahsen in Aschendorf. Ben benieuwd of dat gaat lukken





Geen opmerkingen: