zondag 18 maart 2012

het klooster

Zo het is weer zondag en de week in het klooster heeft een diepe indruk gemaakt. Het heeft me goed gedaan.
Ik heb de CD gekocht die de zuster hebben opgenomen. Die zet ik op mijn telefoon om onderweg te beluisteren.
Bijvoorbeeld de Hymne:
Gekluisterd aan de krappe tijd

Gekluisterd aan de krappe tijd
van vallend avondlicht zijn wij,
een dag, een zomer die verglijdt.
Maar onvermoed maakt Gij ons vrij.

Uw glans licht op in elke nacht,
onstuitbaar, fel en ingetogen.
Gij opent lief de blinde ogen
van wie U zoekt en op U wacht.

Gezegend Gij, gezegend zij,
die licht werd toen zij had gehoord:
'Ja, Ik in u en gij in Mij'
en alles prijs gaf op uw Woord.

Doorschijnend spreekt zij ons van U,
aanbiddend, stil en toegewijd-.
O God, beslecht voor ons de strijd-,
aanvaard ons in uw eeuwig nu.

Lof zij de Vader, eeuwig licht,
de Zoon, zijn enig aangezicht,
lof zij de Geest, het liefdevuur,
lof zij u God, van uur tot uur.





  Het leven heeft veel weg van een pelgrimstocht.
Plato

Geen opmerkingen: