zondag 11 maart 2012

wat een actie

Het is een drukke week geweest. Lekker 2 dagen gewandeld, lekker bijgepraat met Botte en Saakje,
Genoten van alles en gelukkig goed gekeurd bij de huisarts. Een bericht gekregen dat ik weer vrijwilliger mag zijn voor de Zonnebloem. van 26 november tot en met 1 december op de boot.....een vaarvakantie door Duitsland. Eens kijken wat dat wordt. aan de boot zal het niet liggen
Het was een heel plechtig moment om te zien dat de as wordt verstrooid van een dierbare. En zaterdagavond vond ik ook een moment om te koesteren. Hennie die haar tocht naar Santiago vandaag begint en ik die samen een stempel hebben gekregen.Pastor Nellie Sluis had er veel werk van gemaakt. Een mooi welkomstwoord en een hele mooie pelgrimszegen waarvoor Hennie en ik naar voren moesten komen. We kregen ook nog de kans om in het doosje van geluk een wens te halen. Die van mij luide als volgt: WIE LEEFT IN EEN ILLUSIE, MOET EEN DEUR NAAR DE REALITEIT OPEN HOUDEN.  Het was een bijzonder moment en een waardige viering die ik niet zal vergeten. Ik ben de Parochie van de Heilig Jacobus de Meerdere er heel dankbaar voor. En de Pastor in het bijzonder.  Het is nu nog 5 weken en dan begin ik mijn tocht. Zo vliegt de tijd voorbij en is het zaak er van te genieten. Dat ga ik doen ook. Volgende week in het klooster, afwachten wat dat brengt.
Ik moet nog wat spulletjes bij elkaar pakken en dan ben ik er klaar voor.
Hierbij even weer een stukje gregoriaanse zang.
Een fijne zondag allemaal.

De echte reis
betekent niet het doorkruisen van de woestijn 
of het lange afstanden afleggen onder water, 
dat is het aankomen bij 
dat bijzondere moment 
waarvan de bekoring
alle randen van ons diepste innerlijk omspoelt.
Antoine de Saint-Exupéry

Geen opmerkingen: