dinsdag 20 maart 2012

voorjaar

O wat is het prachtig voorjaar weer. Het is bij me op het terras genieten in de zon en rond de 20 graden.
Heb al koffie gedronken en gegeten op het terras. Maar ja het is niet alleen genieten in rust er moet ook gewerkt worden. Dus hier en daar snoeien, planten poten en voor het eerst dit jaar gras gemaaid.
Moest want het stond al aardig hoog.
 De crocussen bloeien bij mij wel in de tuin, maar de lammetjes en die vijver daar moet ik toch even voor lopen en dat is geen straf met dit mooie weer.
Hier wordt een mens vrolijk van.


 Het is altijd een bijzonder moment om zo'n eerste keer in het jaar te gaan maaien. Afhankelijk van de temperaturen e.d. zal het toch zeker tot oktober duren voor de machine weer in de garage kan blijven staan en als ik dan ruim een half jaar 2 keer per week dit heb gedaan vind ik het ook wel even weer genoeg. Maar nu had ik er zin in.

Vertraag, vertraag, vertraag je stap. 
Stap trager dan je hartslag vraagt.


Verlangzaam, verlangzaam, verlangzaam je verlangen. 
En verdwijn met mate. 


Neem niet je tijd en laat de tijd je nemen. 
Laat.
Leonard Nolens

Geen opmerkingen: