maandag 5 maart 2012

sint Jacobiparochie


Rondom de kerk staan op het muurtje 37 plaatsen die je op weg naar Santiago de Compostella passeert.
Ik maak het rondje rond de kerk en hoop rond 12 uur op stap te gaan vandaag.
Eerst een stempel halen. De tweede in mijn Credencial en deze week hoop ik in Hasselt mijn 3e te halen en zaterdag mijn 4e in Uithuizen.
Maar nu eerst naar Franeker.een oude stad die rond 800 is ontstaan.

Openstaan voor wat zich aandient. 
Door dit proces van loslaten
ontwikkelt zich een steeds fijnzinniger waarnemeningsvermogen.
Meer wijdsheid en diepte in jezelf voelen. 
De moed hebben alles los te laten;
je innerlijk van alles te bevrijden;
de grote sprong in de kosmos durven te wagen. 
Ons leven is een geestelijke reis. 
Wij weten niet wie wij ten diepste zijn
en zijn op zoek naar onze waarheid. 
Durf voorbij te gaan aan de feitelijkheid van het zichtbare. 
Vrij naar Hein Blommestijn

Geen opmerkingen: