dinsdag 23 april 2013

23 april

dinsdag
Een alternatief voor het koningslied denk ik wel gevonden te hebben.
Hier is het nummer IK KONINGIN uit de musical Hema.
Nemen ze die maar, hij is best wel grappig en daar gaat het toch om in deze tijd van vervlakking.

De dagkalender geeft de volgende overdenking mee:

Luister niet alleen naar de antwoorden die je krijgt, maar ga op zoek naar het waarom achter die antwoorden. 

Wellicht heeft het de feestcommissie dat ook gedaan en nu is het lied toch weer het koningslied.
Heb ik hem toch niet voor niets ingestudeerd.
Gooi ik het volgende couplet er maar tegenaan:

Daar sta je dan 
Ieder mens heeft een taak in dit leven 
Alles gedaan om je voor te bereiden 
Daar is het dan 
Je belooft dat je alles zult geven 
Iedere stap die je zette die leidde naar hier 
En kijk om je heen 
Wij lopen met je mee

Ik ben benieuwd hoe lang hij stand houdt.
Morgen weer een stukje, kijken of ik het einde haal.

Het sollicitatie gesprek van gisteren was zeer serieus.
twee managers hadden een uur voor me uitgetrokken om een zeer serieus gesprek te voeren.
Er is een heel traject voor uitgetrokken om tot een goede afweging te komen.
Als ik hier doorheen ben gekomen wordt er nog een test gedaan via de computer en daarna volgt nog een gesprek met een aantal toekomstige collegae en daarna nog een inwerk periode.
En ze gaan nog referenties natrekken.
Voor Max geldt het zelfde. We zullen zien en afwachten wat het op gaat leveren.
Wij zijn weer een ervaring rijker en dat is ook belangrijk.
We hebben nog een mooie fietstocht gemaakt gistermiddag en hebben genoten van het mooie weer.

Als je dan zo fietst of loopt door dit mooie Groningerland, moet ik altijd denken aan Ede Staal die zo mooi kon zingen over het Land. Neem bijvoorbeeld zijn lied. Doar bluit min eerdappellaand.
Mijn ouders hebben heel wat afgeknoeid op dat land. Ze hebben heel wat aardappels gepoot en later weer gerooid.
Ede bezingt het zo mooi. Luister zelf maar.
Vandaag gaan Max en ik weer verder om onze opslag op te ruimen. De huur is opgezegd per 1 juni.
We bereiden nu alles voor en zetten klaar wat Sander (neef) kan komen halen voor de markt op 30 april.
Vervolgens zetten we alles klaar voor de inbreng winkel en selecteren alles wat weg kan naar het grof vuil.
Een hele klus maar het moet even gebeuren.
Een fijne dag allemaal en tot morgen.



Geen opmerkingen: