donderdag 11 april 2013

11 april

donderdag
He wat heeft het lekker geregend, de kunstmest zit in de grond.
De afgelopen dagen stonden in het teken van een snel afnemende gezondheid van Max zijn oud buurman.
De man is 96 jaar en is op. We werden gebeld door zijn dochter dat het hard achteruit ging en zijn dinsdagavond naar hun toe gegaan en hebben een poos aan zijn bed gezeten. Gisteren zijn we twee keer geweest en vanmiddag willen we ook even weer een bezoek brengen.
  het is inmiddels een rijksmonument.
Gistermiddag zijn we naar een voorlichting geweest in het Crematorium. Wat een geweldige presentatie.
Het werd allemaal keurig verzorgd, van het begin tot het einde. We kregen een informatiemap mee en kunnen nu een keuze maken. Zowel Max als ik zien er wel een klus in. Wel laten het nog even op ons inwerken, maar ik zie me wel als voorlichter werken en Max ziet zich wel als gastheer en chauffeur op de golfkar om mensen van de parkeerplaats naar de aula te brengen en weer terug.
Je bent zo maar niet vrijwilliger, er gaat een hele procedure aan vooraf en gelijk hebben ze. Maar we voelen er wel voor. Of we het gaan doen, t.z.t. laat ik het jullie wel weten.

Vanochtend moet ik nog een keer naar het onderzoekinstituut in Groningen. Ik moet er om 8 uur zijn en nuchter met een potje ochtendurine. Het zal vanochtend een compleet lichamelijk onderzoek worden en dat kan gezien worden als een afronding. Ergens in de loop van mei/juni zal bekend worden wat ik heb gebruikt en wat de resultaten zijn.
Nou ik wacht in spanning af.
Maar even weer door de molen, dat kan nooit geen kwaad.
 
En dan vanavond gezellig een avondje bij een collega van Max op bezoek.
Verheug ik me ook op.
Dan is de dag al weer helemaal voorbij.

Op de dagkalender staat vandaag:

Ga er niet te snel vanuit dat geen nieuws hetzelfde is als goed nieuws, de meeste mensen vertellen pas wat ze echt van iets vinden als je ze het vraagt.

Vind ik wel een goede. We vragen mensen niet zo vaak wat ze ergens van vinden en hoe het met ze gaat.
Daarom liggen er tegenwoordig ook zo vaak mensen dagen en weken dood in huis.
Nou zo kan het wel weer, tot morgen.


Geen opmerkingen: