dinsdag 16 april 2013

16 april

dinsdag

Nog even terug naar Lourdes waar ik vorig jaar rond liep.
Een mooi lied is het Mariaklokje. Het wordt zo helder en zuiver gezongen.
Vandaag wordt de oud buurman van Max begraven en we zijn uitgenodigd de begrafenis bij te wonen.
Dat gaan we dan ook doen.
Dus stappen we rond 12 uur in de auto om naar Groningen te reizen en vandaar naar Hoogkerk waar hij bij zijn ouders wordt begraven.
Ik heb altijd een weemoedig gevoel bij een uitvaart. Alle herinneringen aan overledenen passeren bij mij altijd de revu en tijdens de uitvaart kan een opmerking of een voorval mijn emoties behoorlijk raken.
Maar goed dat hoort er bij en zal deze keer niet anders zijn.
Het geeft mij altijd een fijn gevoel om waardig afscheid van iemand te nemen en op deze manier weer een hoofdstuk te kunnen sluiten.


Toch maar even een kaarsje branden voor alle overledenen vandaag. Speciaal voor de overleden buurman van Max die dan vanmiddag wordt begraven.

Daarbij past ook een gedicht en de volgende vond ik wel mooie en passend bij hem.


Ik kan niet meer

Ik heb gehoord dat weglopen voor je problemen laf is,
dat je je problemen onder ogen moet zien
maar dit voelt als een begrafenis
veel te pijnlijk misschien
ik kan het niet meer, wat heeft 't voor een zin
ik wil weg van hier
anders stort ik in.


Tot morgen

Geen opmerkingen: