vrijdag 1 juni 2012

1 juni

Het is 1 juni, vrijdag en ik ben al weer 3 dagen thuis. Al jarig geweest en heb nu ook inmiddels al twee overlijdensberichten ontvangen. De vroegere buurvrouw van mijn ouders Jantje is overleden en wordt vandaag begraven. Ik mocht van begin af Jantje graag en heb erg van haar genoten. Haar levensvisie en ze kon zo mooi voordragen. Als ik in Gasselte kwam ging ik vaak even bij haar buurten. Maar de laatste tijd ging het al niet zo goed en nu is ze dan overleden. Om 11 uur is de uitvaart en daar ga ik naar toe. Voor die tijd ga ik naar de Kerk in Stadskanaal en naar het kerkhof waar mijn ouders begraven liggen.



 Vervolgens kreeg ik bericht dat de man van mijn nicht is overleden en dat de uitvaart daarvan nog moet worden geregeld. Maar kort daarop kreeg ik het bericht dat de crematie a.s. maandag is.
Allemaal weer een triest gebeuren. Maar goed het hoort bij het leven.
Er is een begin en een einde en de tijd die er tussen zit moet je benutten.

Ik las een gedichtje en die vind ik eigenlijk wel passen bij deze situatie.

Als een bloem zo is het leven 
't begin is teer en klein.
De een die bloeit uitbundig 
de ander geurt heel fijn. 
Sommige bloemen blijven lang 
weer anderen blijven even. 
Vraag niet bij welke bloem je hoort
dat is 't geheim van het leven. 



Ik steek er maar weer eens een kaarsje bij aan.

Tot morgen 

Geen opmerkingen: