woensdag 6 juni 2012

6 juni

Voor het dagboek 18 april

Het is dan vandaag precies een jaar geleden dat ik gestopt ben met werken.
Een jaar voorbereiding op de tocht die nu gaat komen. .......de Camino.


Vooraf even kijken hoe het een en ander werkt kan nooit geen kwaad. Zo had ik een treinkaartje, maar bleek er helemaal geen trein te rijden. Dus maar een gevraagd en wat bleek er reed een bus en het treinkaartje kon ik daar ook voor gebruiken. De bus bracht me naar Pau en van daaruit kon ik weer verder met de trein naar St. Jean Pied de Port. Het was een bijzondere aankomst. Ik had al eens gelezen en gezien op tv dat het station klein is en alle mensen die uit de trein stappen rugzakken hebben en bijna allemaal op pelgrimstocht gaan. En ja hoor je stapt uit en weet niet welke kant op te gaan, maar je volgt de meute maar en komt vanzelf in het dorp aan. Daar had ik een bed gereserveerd en werd ik hartelijk welkom geheten.
Na het wegwijs maken in het gebouw en aan te geven waar je een stempel kon halen ben ik een rond gaan lopen in de omgeving


. Na deze rondgang en een lekker kopje koffie kwam de maaltijd. Een ieder werd gevraagd zich even kort voor te stellen en aan te geven waarom je de Camino ging lopen. 
Na de maaltijd nog even gezellig met elkaar gepraat en iemand pakte een gitaar en begon daar mooi op te spelen, daarna ging vrijwel iedereen op bed. 


Geen opmerkingen: