donderdag 17 januari 2013

17 januari

donderdag
Het was bere gezellig gistermorgen met Ellen. Wat maakt ze mooie foto's. Kreeg ik nog een paar mooie van haar op de mail vanochtend.

Ellen vindt wandelen ook zo leuk. Dit zijn de reeën bij Kardinge. Mooi gedaan Ellen. Bedankt dat ik even mee mag kijken. Kom zeker een keer bij jou om je talent als gids te ervaren.

Maar dan:
De verrassing is groot. 
Dat beloofd vandaag het nieuws.
Mensen met een vervroegd pensioen.....zoals ik dus.....zullen er per maand 112 euro op achteruit gaan.
AOW'ers ongeveer 194 euro per maand.
Ik denk dan, we zullen het zien volgende week.
Zijn we dan echt die weerlozen kip die daar hangt en geplukt wordt?

Ik denk als dit bewaarheid wordt, ik me toch maar eens aansluit bij een actiegroep. Dit is toch te gek voor woorden. Wij geplukt en dan maar met bakken vol uitgeven aan onzinnige acties. Nu weer voor Malie en wat te denken van de miljarden voor Egypte? Ach en de malaise van de SNS bank kan er ook nog wel bij.
Kost de belasting betaler straks ook weer het nodige. Volgens mij gaan we met elkaar naar een financiële ramp. Maar goed tot die tijd geniet ik er van en zien we dan wel weer.
De tuin om spitten en de eigen groente en aardappels verbouwen kan altijd nog en een paar kippen kan ik daar ook nog wel houden.

In spanning wacht ik de bankrekening overzicht van de bank af.
Een fijne dag allemaal.

Geen opmerkingen: