dinsdag 15 januari 2013

15 januari

dinsdag
Vandaag ontving ik de Ulteia het maandblad van het genootschap van Sint Jacob.
Mooi om wetenswaardigheden te lezen over de Camino en ook de belevenissen van mensen die onderweg zijn en onderweg geweest zijn of nog willen gaan. Veel dingen van herkenning en herbeleven.
Deze keer viel me één ding heel erg op en dat is een verwijzing naar Amanda Strydom.
Dis is een zangeres die op vrijdag 12 april optreedt in het Geert Teis te Stadskanaal.
Zij zingt prachtig en komt uit Zuid Afrika. Even luisteren? Hier is dan haar lied HET PELGRIMSGEBED.
Deze vrouw die zingt toch met een passie daar wordt je koud van. Als ik tijd vrij kan maken ga ik zeker naar haar voorstelling in Stadskanaal. Het is een unieke voorstelling in Nederland dit jaar.
Ben er ook al op attent gemaakt door Klazien mijn grote vriendin die lange tijd in Zuid Afrika heeft gewoond en een grote fan van haar is.
Verder vandaag de schaatsen uit het vet en op naar Noordlaren. Het is ze daar weer gelukt een ijsvloer neer te leggen en als eerste de marathon op natuurijs te organiseren. Nou ik ga toch maar niet. Blijf lekker bij de kachel zitten en ga kijken naar de TV. Het wordt rechtstreeks uitgezonden op TV Noord.
Hou helemaal niet zo van schaatsen, maar als het zo dichtbij is dan wil ik er nog wel even naar kijken.
MetenIJsNoordlarenDeHondsrughet ijs wordt gemeten en ja hoor het is dik genoeg. Dus het feest kan beginnen.
 Kleine blik vooruit naar vanavond. Om 18.30 uur gaat het los met de dames.
Veel plezier allemaal vandaag en tot morgen.

Geen opmerkingen: