donderdag 4 oktober 2012

4 oktober

Wereld dierendag. De verjaardag van Oom Frits....inmiddels overleden.
Nou dieren heb ik niet dus dan maar even aandacht voor Oom Frits.
Het was een klein mannetje die in Hoogezand en omgeving bekend stond om het feit dat hij oud papier inzamelde voor de wielerclub. Er heeft vaak een foto van hem in de krant gestaan met zijn klompen aan.
Zijn zoon Frits was een fanatiek wielrenner en heeft ooit ook veel wedstrijden gewonnen.
Zelfs 1 keer de Olympia's Tour door Nederland.
Oom Frits en zijn vrouw tante Liedje waren dan ook heel trots en erg fanatieke supporters.
Als er een ronde was stonden zij vast langs de route om hem aan te moedigen.
 2010, nabij Hoofddorp
Ik zie net op Wikipedia dat Frits zelfs 2 keer de tour gewonnen heeft.
In 1970 en in 1972. nou als ouders ben je dan met recht trots op je kind dat hij dit heeft bereikt.
Frits is nog altijd werkzaam als trainer in een wielerploeg voor Ketting.


Frits zit op het plaatje op de stoel derde van rechts en hier is hij uitvergroot.
Hij is net als ik een stuk ouder geworden. Dit was in zijn glorie tijd.
Frederikus Johannes, Maria, Godewes zijn de namen van deze man net 1 meer als ik. Hij is ook 1 jaar ouder dan mij. geboren op 22 juli 1950.

Vandaag een hulde aan de Fritsen Schür.
Vader en zoon.
Groetjes 

Geen opmerkingen: