woensdag 3 oktober 2012

3 oktober

Gisteravond een mooi concert bijgewoond van ons alom gewaardeerd Noord Nederlands Orkest.
Een Romantische opening van het concertseizoen.
Met werken van Johannes Brahms en van Jean Sibelius.
Deze laatste ken ik niet zo goed.
Er werk een vioolconcert ten gehore gebracht door een violiste om stil van te worden.
Geweldig. Maar wat ik heel bijzonder vond was VALSE TRISTE.
Ik vond het heel mooi en zuiver gespeeld. Het beeld het volgende uit:
Een zoon waakt bij zijn stervende moeder, mysterieuze muziek zwelt aan. Of droomt hij dat slechts?
en ziet hij zijn doodzieke moeder opstaan en dansen, in een soort trance. De muziek verstomt plots, en de vrouw zakt ineen: de Dood heeft de kamer betreden.
Nou en als je dan goed luistert zie je het hele tafereel aan je voorbij gaan.
Het was een geweldige avond en wat mogen we trots zijn op zo'n orkest.

Vandaag naar de kapper. Het is al weer 6 weken geleden dus het moet weer worden bijgewerkt.
Panorama


Mijn kapsalon in Kolham genaamd de Smederij.
Altijd leuk om hier even te zijn. Het is er gezellig en je wordt vriendelijk en snel geholpen.
Vervolgens weer aan het opruimen en voorbereidingen treffen om zaken die moeten worden afgevoerd, klaar te zetten. Met de man van de kringloop heb ik al afspraken gemaakt wat ze graag zouden willen hebben. Dus dan komt hij het weer halen. Dit ruimt op. Maar goed eerst naar de Kapper.


Hopelijk gaan ze niet zo grondig te werk.
Het is altijd nog goed gegaan dus zal het deze keer ook wel lukken.
Tot morgen 

Geen opmerkingen: