donderdag 11 oktober 2012

11 oktober

Donderdag, Wat een service. De man van het parket kwam gisteren rond 8 uur aanrijden en keek verbaasd naar binnen en vermoede dat ik nog niet wakker was.
Maar deze man zat rustig achter zijn computer en sloeg de verbaasde man gade.
Wat bleek was hij dinsdag bij een klant gekomen en die was niet aanwezig en heeft hij meer dan een uur moeten wachten voor die kwam opdagen. Nu dacht hij nee niet weer he.
Maar er viel een pak van zijn hart dat hij zag dat ik de deur open deed.
Wat is zo'n machine zwaar zeg.
85 kg. Nadat hij die naar binnen had gebracht en alles had aangesloten was hij binnen een kwartier al druk aan het schuren. Het wordt een heel andere vloer. Mooi.........het is nog niet klaar want vandaag komt hij ongeveer een halve dag om alles in de olie te zetten en bij te werken en dan morgen nog een keer om de laatste dingen bij te werken.
Dit is het resultaat. He weer een mooie vloer.

Merbau


Merbau is een houtsoort die in kleur zeer variabel is: van geel tot donkerbruin, al dan niet met donkerder delen. 
Het hout is sterk en duurzaam en wordt veel gebruikt in buitendeuren.
Als merbau nat wordt of in contact komt wateroplosbare verf, kan het zijn dat het gaat "bloeden", 
wat inhoudt dat dit water rood kleurt. Het kan daarom nodig zijn het hout te ontvetten (aangezien het "bloed" 
voornamelijk bestaat uit vettige harsen) met bijvoorbeeld thinner of te sealen.
Het wordt geleverd door bomen van het geslacht Intsia (familie Leguminosae), die van nature voorkomen in Zuidoost-AziĆ« 
en op tropische eilanden van de Grote Oceaan.

Zo dit was weer een stukje materialen kennis, weet ik eindelijk waar ik al 25 jaar op gelopen heb. 
Ik ga weer verder, de man is ook al weer bezig. 
Vanmiddag maar eens kijken wat ik kan doen. Of het mogelijk is dat ik de gordijnen al ophang. 
Anders morgen. Geduld is een schone zaak. 
Groetjes en tot morgen 

Geen opmerkingen: