donderdag 18 oktober 2012

18 oktober

O wat een dag.
Het was gisteren een hele bijzondere dag uit mijn leven.
Zoals jullie al hebben kunnen lezen heb ik mij aangemeld bij een onderzoeksbureau voor medicijn onderzoek. Het gaat om een nieuw medicijn voor de verlaging van het cholesterol.
Met een duur woord.... hypercholesterolemie.....heb ik van de formulieren die ik allemaal moest tekenen.
Het is een instituut gevestigd in Groningen aan het Damsterdiep. Andromed genaamd.
Leuk team van mensen wat daar werkt en gezellig om daar even te zijn.
Deze keer was het best wel spannend. Na een algeheel onderzoek en bloedafname de vorige keer zou nu bekend worden of ik aan het onderzoek mee mocht doen.
Bloed is onderzocht in België en Zwitserland en mijn bloeddruk was iets aan de hoge kant.
Mijn huisarts had inmiddels gegevens opgestuurd en alles was oké, dus kon ik nu de volgende fase in.
Het nieuwe medicijn moet per injectie worden toegediend en ik moest me zelf leren spuiten.
Nou deze junk ging er voor.
 na wat instructie ging de spuit er in met een placebo deze keer.
Het lukte in één keer onder toezicht van de dokter en de verpleegkundige en ik werd goed bevonden.
Ik mocht door voor de volgende fase.
Volgende week donderdag nuchter verschijnen de plas meenemen en de eerste spuit. Dit is het begin van een periode van 24 weken. Of ik het middel toegediend krijg of niet is de vraag, het is een dubbelblind onderzoek en het kan ook zijn dat ik een placebo inspuit. Maar mijn lichaam reageert meestal snel op zulke zaken dus als ik het middel toegediend krijg zal ik het wel merken. Heb ervaring, want heb al eens eerder aan een onderzoek meegedaan en toen wist ik ook vanaf het begin dat ik het middel had. Bleek later ook zo te zijn. Nu maar even weer afwachten.
Het volgende gebeuren was eten in het restaurant van het UMCG waar ik met Max een heerlijke maaltijd heb genuttigd. De medewerkers van de apotheek hebben een kookboek samengesteld en die wordt voor
€ 17,50 te koop aangeboden waarvan een groot gedeelte van de opbrengst naar een goed doel gaat (volgens mij de kinderkliniek).
De keuken presenteert deze week een aantal recepten uit het boek en promoot zo ook het geheel, ik moet zeggen het was smullen geblazen.
Vervolgens op naar een volgend gebeuren.
Max heeft zich in laten schrijven bij de gemeente Slochteren. Was toch weer een officieel moment.
Daarna hebben we een bloemetje gekocht en zijn even heerlijk de krant gaan lezen.
Vervolgens heb ik de voorbereidingen getroffen voor de presentatie van de Camino voor de vrouwen van NU in 't Zandt. Alles ingeladen en na het nuttigen van een broodje kwam Hennie er al snel aan en zijn we naar 't Zandt gereden. Er was een keurige uitnodiging gestuurd met zelfs de waarschuwing voor de heftige verkeersdrempels en dat was geen overbodige luxe moet ik zeggen.
Na een hartelijke ontvangst door de beheerder van het Dorpshuis hebben we onze spullen uitgestald en kwamen de vrouwen van 't Zandt al vrij snel binnen.

Het was een beetje sombere stemming.......de vereniging houdt op te bestaan......geen bestuursleden meer en ook geen nieuwe leden aanwas. Waar niet zou je bijna zeggen. Maar de dames deden goed hun best, er werden kaarsjes aangestoken en bloemetjes neergezet wat de gezelligheid weer ten goede kwam.
Na een aantal korte agendapunten en een korte koffiepauze zijn Hennie en ik van wal gestoken.
Er was veel aandacht voor onze presentatie en we hadden er zelf ook veel plezier in.
Rond de klok van 22.30 zijn Hennie en ik weer huiswaarts gegaan met een voldaan gevoel.
Dames van de vrouwen van Nu bedankt voor jullie aandacht en hartelijke ontvangst.
Ik hoop dat jullie weer een plekje zullen vinden om dergelijke bijeenkomsten in stand te houden.
Het was me het dagje wel.
Geweldig om er op terug te kijken. Ik heb er erg van genoten.
Het was ook leuk om samen met Hennie deze avond te verzorgen, het was voor mij de eerste keer dat ik Hennie haar verhaal hoorde met bijbehorende foto's. Haar wandeling van Wad naar Oceaan was geweldig.
Bijna 3000 kilometer te voet het is een prestatie.

 Groetjes en tot morgen ik ga vanochtend naar Glimmen om vloerbedekking te verwijderen.

Geen opmerkingen: