donderdag 11 augustus 2011

onafhankelijk

Moet leren niet afhankelijk te zijn van zaken als een auto, telefoon e.d.
Vandaar dat ik vandaag dacht kom ga eens met de bus.
Moest een aantal zaken regelen in Stadskanaal en heb de bus gepakt. Lijn 73 gaf de meeste mogelijkheden
daarvoor moest ik wel 3 km lopen om bij de dichtst bijzijnde halte te komen, maar dat is gelukkig geen probleem. Het was ook nog redelijk droog.
Na een 40 minuten lopen kwam ik aan bij de bushalte en de bus was precies op tijd.
OV-chipkaart
De OV chipkaart is toch wel een geweldige vinding. Je houdt dat kaartje maar voor de kaartlezer en daar gaat het heen. Ook nog vriendelijk ook zowel de chauffeur als het apparaat wensen je een goede reis.
Ongeveer 45 minuten later was ik in Stadskanaal en ben daar uitgestapt.
Na diverse bezoekjes even koffie gedronken bij Reina en Anne. Om 10.50 uur weer in de bus gestapt en rond 12 uur weer thuis. Wat een geweldige manier.
Gisteren ook al met de wandeling. In de bus naar Ruischerbrug vervolgens lopen naar het centraal station en daar weer in de bus naar Kolham. Je hoort veel klachten over het openbaar vervoer nou ik heb ze niet.
Geweldig wat een manier van reizen en je ontmoet nog eens wat mensen.
Het was vandaag ook gezellig.
Volgende week weer een paar ritjes.

Geen opmerkingen: