woensdag 31 augustus 2011

het boek is uit

Kon gewoon niet meer stoppen met lezen van het boek "Geef nooit op".
Het is zo'n mooi boek zo mooi geschreven en zo veel belevenissen en gebeurtenissen.
Ik heb er van genoten.
Vond op pagina 242 een heel mooi stukje over het leven. een mooie metafoor.

Het leven is een pad dat je - hoe je het ook bekijkt - toch in je eentje aflegt.
Natuurlijk komen er mensen op je pad. Sommigen waar je zelfs lange tijd mee oploopt.
Maar jouw pad, jouw levenspad loop je uiteindelijk zelf en alleen. En hoewel je ongetwijfeld kuilen en gaten in de weg tegenkomt, waar je ook loopt, laat het je niet weerhouden om je pad te blijven vervolgen. Uiteindelijk bepaal je zelf de route die je loopt. Linksaf, rechtsaf, welke kant je ook opgaat, de autonomie ligt in jouw handen.

Is dit nu niet geweldig. Ik neem hem in mij op.
Aan het einde van het boek gaat het als volgt:

En wat ga jij doen? Het boek is uit, het verhaal afgelopen. Maar jouw verhaal begint nu pas echt! Welke dromen wil jij dromen om een glimlach op je gezicht te toveren? Welke resultaten wil jij zien om die enthousiasme in elke cel van je lijf te voelen? Welke stappen ga jij nemen om het onmogelijke mogelijk te maken? Niks is onmogelijk. De wereld ligt open voor je voeten.
 Dit is dan de schrijver van het boek. Robert van de Wolk.
Robert bedankt dat ik dit boek mocht lezen. Ga hem voor dat ik ga lopen vast nog een keer lezen.
Ik heb er van genoten. ISBN: 978-90-484-1890-9
Ik wil Irna nog bedanken voor de tip.

Geen opmerkingen: