woensdag 3 augustus 2011

herinneringen

Door het overlijden van Bert wordt ook weer het overlijden van mijn moeder naar boven gehaald.
Ben op het moment bezig om alle spullen van moeder uit te zoeken.
1 van de zaken die boven kwam was een afbeelding van het laatste avondmaal.
Sacramentsdag, Corpus Christi
Heeft ze ooit van iemand gekregen en daar was ze zo trots op. Heb hem in de keuken gehangen.
Als ik nu eet kan ik er tegenaan kijken en in herinnering aan vele dingen mijn maal gebruiken.
Bert had zo zijn ding een Crucifix.

Het beeld zo goed het lijden uit van christus.
Er zijn zo vele vormen en gemaakt van allerlei materialen.
Messing, goud, zilver en zoals hierboven van hout.
Op mijn tocht zal ik vele kerken bezoeken en mij ook toeleggen op de crucifixen die ik tegenkom.

En ook langs het pelgrimspad zal ik ze tegenkomen.
Dit alles met de herinnering aan moeder en Bert.

Geen opmerkingen: