donderdag 16 juni 2011

wandelen in Stadskanaal

Dinsdag 14 juni was het wandelen in Stadskanaal. Het Julianapark en de aangrenzende woonwijk.

Roodkapje en de wolf Het is een leuk park, met Roodkapje nog wel.
Met mensen gesproken die in de buurt wonen en een mooie tuin hebben. Vol enthousiastme vertelde meneer over zijn passie voor bloemen en hun kinderen en een kleinkind die binnenkort geboren moest worden een kleinzoon wist hij al te vertellen. Er liggen mooie tuinen en hele leleke. Maar ja wat is lelek en wat is mooi.
Mijn idee van een tuin hoeft niet die van een ander te zijn. Maar als het onkruid tegen de voordeur op groeit vind ik het in ieder geval geen mooie tuin. Al dat grind en al die tegels die tegenwoordig de tuinen sieren vind ik dus ook helemaal niets, maar het zijn waarschijnlijk de mensen die geen tijd hebben voor een tuin om welke reden dan ook.
Vervolgens dan maar naar mijn eigen tuin.
Hier moet en wil ik dan ook wel tijd aan besteden. Het groeit en bloeit lekker. Genieten kan ik er van.


mijn kaktus die prachtig bloeit

en alle andere bloemen.
Het is weer een mooie dag.
 

Geen opmerkingen: