dinsdag 7 juni 2011

verjaardag

Het is weer fijn om jarig te kunnen zijn. Een jaartje er bij even terug kijken hoe het jaar geweest is en samen met familie en vrienden dit heugelijke feit te vieren is een belevenis. Zondagmiddag was het dan weer zover.
Gezellig en leuke kado's gekregen. 1 kado viel extra op.
Een boekje met een aantal wandelingen.
De titel: Groningen voor lanterfanters. Geschreven door Fokko Bosker. Een voetreis door prachtige landschappen in 28 dagen. O wat een mooi boekje. Het is een beschrijving van de route maar ook een historische bespiegeling van wat je onderweg tegen kan komen.
Mijn motivatie die ik al eerder beschreef om te gaan wandelen naar Santiago, wordt nog eens extra beschreven in het voorwoord van dit boekje.
Groningen Voor Lanterfanters DL 1
"Een land laat zich nog het best te voet verkennen. Dan verloopt de kennismaking intiemer en zijn de nuances gedetailleerder. Op de fiets is de snelheid al groter, om nog maar te zwijgen over een gemotoriseerde ontdekkingsreis. Dat zijn ontmoetingen in het voorbijgaan. Wie wandelt, staat vaker stil in verwondering en verbazing. Tijdens een voettocht zijn er altijd momenten van gelukzaligheid. Vanwege de lichtval op het land, de intense kleur van de velden doorsneden met rivieren, beken en kanalen of de kruidige geur van vers gemaaid gras."
Nou tijdens mijn wandelingen heb ik dit echt kunnen ervaren. Voor jaren geleden had ik dit niet durven dromen. Toen ik begon aan het Pieter Pad, was het een belevenis om van Pieterburen naar Winsum te lopen en dit te ervaren. Wat hebben Max en ik genoten op onze tocht door Nederland. Wat was het een bijzonder gevoel om op de Pieterberg aan te komen na een voettocht van 464 kilometer. Met de Pinksteren gaan we nog even weer naar Maastricht om te genieten van die omgeving. Tevens wil ik dan eens even kijken wat en waar een goed punt is om de voettocht voort te zetten naar Santiago.

Geen opmerkingen: