zaterdag 11 juni 2011

mooi boekje

Vorige week werd ik plotseling vereerd met een bezoekje. Alex kwam langs met een heel leuk boekje.
Had er even over gedaan om het langs te brengen, maar het moest er nu van komen.
Het is het boekje "Menslief ik hou van je"van Phil Bosmans.
Menslief ik hou van je !
Het zijn vitaminen voor het hart.
Nou dat kun je wel zeggen. Hier komt iets:

Er zijn mensen die "licht"doorgeven.
En er zijn mensen die alles verduisteren.

Dat is toch wel even een doordenker.
Nou ik ken ze allebei......maar wie niet.

Dan het volgende:

Dag, lieve medemens,
neem je tijd om gelukkig te zijn.
Je bent een wandelend wonder
op deze aarde.
Je bent enig, uniek, onvervangbaar.
Weet je dat?
Waarom sta je niet verstomd,
ben je niet blij, verbaasd over jezelf
en over al die anderen om je heen?
Vind je het zo gewoon,
zo vanzelfsprekend, dat je leeft,
dat je leven mag, dat je tijd krijgt
om te zingen en te dansen, om gelukkig te zijn?
Waarom dan je tijd verliezen in een zinloze jacht
naar geld en bezit?
Waarom je een massa zorgen maken
om dingen van morgen en overmorgen?
Waarom ruziemaken, je vervelen,
je verdrinken in zinloos amusement
en slapen als de zon schijnt?
Neem rustig je tijd om gelukkig te zijn.
Tijd is geen snelweg tussen de wieg en het graf,
maar ruimte, om te parkeren in de zon!


He wat een mooi stukje. Ik ga er mijn lering uit trekken.

Geen opmerkingen: