woensdag 6 maart 2013

6 maart

woensdag
Allereerst een zonnige dag toegewenst.
Voor alle werkende lezers het volgende:

Slimme medewerkers weten dat ZIJ het verschil maken en daarmee het imago van hun organisatie bepalen........jij ook?

De huis paaskaars is binnen.
Ieder jaar is het voor mij een vorm van traditie om een huis paaskaars te bestellen en die met Pasen aan te steken.
In het klooster stond alles in het teken van soberheid ....de vastentijd.
Ter voorbereiding op Pasen. Hier in huis wordt daar ook aan gewerkt en de paaskaars is daar één voorbeeld van.

Ik las een gedicht over de Paaskaars.

De dode zo stil nu. Geweken 
leven en adem en - tot het laatst - 
de heldere opslag van ogen, 
aanbrengend ander licht. Gedaan 
nu de dingen, de weg ten einde 
gegaan. In het licht stil nu
de vlam, late vonk van wat was, 
van wat is eerste licht. Overeind 
staande de stam van het leven, 
blad afgedaan in de wind, in de aarde 
voorgoed nu geworteld, optijgend 
verlangen, zuil die tot in de hemelen 
reikt. Alpha-Omega, Einde-Begin, 
Gisteren en Heden en Morgen. Dageraad 
speelt de kim na de nacht. 
Stilte nu. 
Ononderbroken 
gerucht van een ongehoord lied. 

En dan krijg je een uitnodiging om naar Scheveningen te komen en Sister Act te komen zien.
Het verhaal vind ik heel bijzonder en mooi. Dus wie weet.......maar een uitnodiging helemaal op mijn naam geschreven met een heel circus er om heen met zelfs een kaartje met mijn woonplaats er op.
De verleidingen worden steeds groter in het leven.
Was al van plan om te gaan, maar ik ga wanneer ik wil en het er aan toe heb.
Het is even wat anders dan het klooster in Megen.
Fijne dag allemaal. 

Geen opmerkingen: