dinsdag 5 maart 2013

5 maart

dinsdag
Zoals beloofd een kort verslag van mijn belevenissen van het afgelopen weekeinde.
Maar eerst een spreuk van mijn dagkalender die zo toepasselijk is:

Een dialoog ontstaat wanneer twee personen beiden open staan voor de ander. 

Vrijdagmiddag ben ik naar Stadskanaal gereden om mijn mede reiziger op te halen.
Na het inladen van de bagage zijn we opgewekt op stap gegaan en rond de klok van 15 uur hebben we even een kopje koffie gedronken bij het AC restaurant in de buurt van Apeldoorn.
Rond 16 uur kwamen we aan in Megen en werden we liefde vol opgevangen door Zuser Imma.
Een kopje heerlijke kruiden thee en een rondleiding met kamer toewijzing en klaar is het.
Stilte.....bezinning......klop op de deur. Mijn medereiziger.....ben mijn portemonnee kwijt!!!
Ligt hij misschien in de auto? Ik gaan kijken alles bekeken en nee.
De gangen na gegaan en we kwamen tot de conclusie dat hij in het toilet van het restaurant zou moeten liggen. Bellen en wat bleek hij was gevonden. We hebben een afspraak gemaakt dat we hem op zaterdagmiddag zouden gaan halen.
Het levensritme van de zusters verder gevolgd deze dag en zaterdagochtend en gelijk na het verrukkelijke middagmaal vertrokken naar Apeldoorn. De portemonnee in ontvangst genomen nog een kopje koffie gedronken en weer terug met een goed gevoel. Er zijn nog eerlijke mensen en we hebben beide gezegd dat we een goede engelbewaarder hebben.....Clara was en is met ons.

Bij de ingang van de deur naar het klooster staat een spreuk.

VREDE EN ALLE GOEDS

Is toch wel van toepassing na zo'n belevenis.

Verder de zondag meegemaakt en na het middagmaal weer vertrokken met de zegen van de Abdis.

Wat een waardevol en liefdevol moment en wat ben ik weer vertrokken met een hoop bagage dat ik de komende tijd weer kan verwerken.......begrijp met goed. Het is niet de vuile was e.d. maar GEESTELIJKE bagage.

Mijn voornemen is dat ik in het najaar graag een hele week in retraite wil gaan.

Het is een zeer waardevol moment voor me.
Het pelgrimeren heeft veel met me gedaan en dat samen met de klooster momenten mag mijn leven blijven verrijken.

Het geeft mij een innerlijke rust en een warm gevoel van binnen.
Ik beleef daar een warme douche van mijn ziel. Anders kan ik het niet verwoorden.

Ik wens jullie een hele fijne dag toe.

De zegen van Clara zij met jullie. 

Geen opmerkingen: