vrijdag 30 november 2012

30 november

Vrijdag 
Het was gisteren een mooie dag wat de sfeer op de boot betreft. Het weer was minder mooi we hebben regen gehad. Maar het mocht ons niet belemmeren, we zijn toch even van boord gegaan en hebben het plaatsje Boppard bekeken. Mooie vakwerkhuizen en leuke winkeltjes. Het was klein maar fijn zullen we maar zeggen. Met de gasten even leuk gepraat. Mevrouw en meneer waren 61 jaar getrouwd. Wat toevallig even oud als ik ben. Meneer had ook nog in de buurt van Groningen gewoond. Nou ik vindt het dapper dat ze op 
deze leeftijd nog zoiets ondernemen. Maar het ontbreekt ze ook aan niets. Dit zijn niet mijn woorden maar die van meneer en mevrouw zelf. We doen er ook alles aan om het hun naar de zin te maken. Heb een fotostick besteld en alle fotos komen er op die gemaakt zijn. Volgende week zal ik op het blog wel wat laten zien. De kapitein heeft gisteren een film laten zien over de boot. Hoe hij is gebouwd, wat allemaal aan boord is en over de lengte en de motoren. Erg interessant. Een boot van bijna 116 meter lang met 3 deks en een prijskaart van 16 miljoen hier vaart wat op de rijn. 
Vandaag gaan we varen naar Andernach. Daar kunnen we een korte wandeling maken en een kerstspel bewonderen. Vervolgens gaan we met fakkels terug naar het schip. Zo staat het op het programma. En dan is het grote Kerstdiner. Heb gisteren de amuselepels al afgewassen en netjes gemaakt. Toen ik deze pagina thuis aanmaakte wist ik nog niet precies wat we zouden gaan doen vandaar dat ik onderstaande heb opgeschreven. Met de fotos en die laat ik dan maar even staan.
Wellicht wordt vandaag nog Düsseldorf aangedaan en anders wordt het Neuwied.
ep



Wat het gaat worden zullen we zien.

Fijne dag allemaal, Groetjes

Geen opmerkingen: