zaterdag 10 november 2012

10 november

Zaterdag.
Dat is even bijkomen van alles. Van de persoonlijke toestanden. Ik met de griep en Max met de hartritmestoornissen en ook de toestanden met die nieuwe kabinet. De zorgpremie met alle toestanden van dien. Maar ze hielden de rug niet recht en het is al van de baan. Volgende poging zal de belasting verhoging zijn. Geeft ook weer veel gedoe. Kijken of ze nu dan wel door zetten.
Dit zal het weekeinde worden zonder NIVELLEREN.
Maar maandag breekt de hel weer los.
Nivelleren: Het verkleinen van de grote verschillen tussen de mensen onderling. Waar ik dan op doel is de inkomens verschillen. 
Dat stuk onverstand van Spekman gaat het een feestje noemen. Maar die man weet af en toe echt niet wat hij zegt. Als je zo op het binnenhof staat en plotseling zie je hem in een slobber trui naar buiten komen en dan in een auto met chauffeur stappen dan denk je echt welke dakloze wordt hier afgevoerd. Maar goed het zit niet altijd in de verpakking, maar of de inhoud deugd daar ben ik nog steeds niet uit.
Volgens Hans Spekman is nivelleren een feest (foto ANP)
Het zal pijn doen die nivellering, maar het is in mijn ogen wel te recht. Dat mensen moeten bijdragen naar vermogen/draagkracht vind ik terecht. Dat is niet verkeerd. Het is te lang zo geweest dat iedereen geplukt werd behalve de heersers. Een oud gezegde was vroeger al, dat de geestelijkheid zij tegen de bemiddelden.
Hou jij het volk maar arm dan hou ik ze wel dom. Gelukkig is die tijd voorbij in deze extreme vorm, maar hij zat er wel weer aan te komen.




Nu wil de coalitie de belasting verhogen

HOORT BIJ TOPIC

De onderhandelingen over het regeerakkoord zijn weer volop bezig. De inkomensafhankelijke zorgpremie is gesneuveld, maar daarmee zijn de problemen nog lang niet opgelost.

Zo ik ga aan het koken. 
Max en ik gaan aan de spruiten met een heerlijk stukje rundvlees. 
Even nog niet NIVELLEREN. 

Een fijne zaterdag allemaal. 





Geen opmerkingen: