dinsdag 31 juli 2012

31 juli

Al weer de laatste dag van de maand juli. We zijn al weer aardig op weg naar de winter.
Augustus staat voor de deur en alles krijgt al weer een herfst tooi. Kijk naar de velden, er wordt al veel geoogst. De wintergerst e.d. komt al weer van het veld. De afgelopen week is er flink gehooid. En over een aantal weken gaat de rest ook van het land. In de krant stond een positief bericht voor de boeren.
Ze denken dat de oogst veel geld gaat opbrengen. Voor de consument was het minder positief, want wij moeten flink in de buidel tasten. De granen duur worden omdat er veel misoogsten zijn elders op de wereld en de mensen moeten wel eten. Dus veel vraag en weinig aanbod geeft hoge prijzen.
Nou ik kan er niets aan doen.
Thuis gaat alles naar wens, Het stukadoren is gelukt, zit me nu wel in de armen, maar dat trekt er ook wel weer uit hoop ik. De man van de kastenwand is ook geweest en heeft een leuke prijs afgegeven en mag komen om de boel te installeren in de maand september zal dat gebeuren.
Vandaag maar eens kijken of ik ook de grasmaaier kan hanteren. Het regent af en toe zo hard dat het gras niet te maaien is. Maar er komt verbetering heeft de weervrouw op Radio Noord beloofd/.
Dus we houden moed.
 Nou hiermee moet het toch wel lukken dacht ik.
En anders huur ik deze wel in.
Fijne dag allemaal 

Geen opmerkingen: