zondag 29 januari 2012

zondag

Het is zondag een rustdag. Alles even weer overdenken.
Afgelopen week weer veel dingen beleefd.
Gelopen, concert, gekookt en de verjaardag van moeder herdacht.
Het concert van donderdagavond was fantastisch de solo partijen werden niet door de viool maar door de blokfluit gespeeld. Erik Bosgraaf staat bekend als een van de meest begaafde en veelzijdige blokfuitisten van een nieuwe generatie en dat heeft hij wat mij betreft ook bewezen. Die man staat daar op het podium te swingen, geweldig.
Een voorbeeld volgt hier:
Een prachtig stuk van Bach. Hier spreek ook al uit hoe geweldig deze man zijn instrument beheerst.
Komende week gaat in het teken staan van de winter.
En dat beloofd volgens mij mooie plaatjes.
Dus koning winter kom maar op.

Met de muziek er nog even bij van de afgelopen week, de vier jaargetijden en een kopje koffie, een geweldige dag.
In Paradisum past daar wel bij.
vervolg van de spreuk van gisteren;

Niet de schelpdieren van Galiciƫ
en niet de landerijen van Castiliƫ


Pelgrim, wie roept je?
Welke geheime kracht trekt je?


Niet de mensen van de weg 
noch de volksgebruiken.
Niet de geschiedenis en de cultuur 
noch de haan van Calzada 
Niet het paleis van Gaudi
en ook niet het kasteel van Ponferrada.


Dat alles zie ik terloops. 
Het is een vreugde dat alles te zien 
maar de stem die me roept
Voel ik veel dieper in mij. 
De kracht die me voorwaarts drijft, 
de kracht die aan me trekt 
kan ook ik niet verklaren. 
Alleen Hij daarboven weet het. 



Geen opmerkingen: