maandag 9 januari 2012

waarom

Waarom ga je naar Santiago. Ik heb dat al eens aangegeven, maar het idee om te gaan is ontstaan op de Pietersberg in Maastricht. Het einde van het Pieterpad. Het was toen voorbij die voettocht door Nederland en ik heb het zo mooi gevonden dat ik dacht ik wil verder, waarom dan niet naar Santiago.
In het boekje "Het geheim van de schelp"staat:
Wie is in staat onder woorden te brengen wat hem doet besluiten de aloude weg te gaan die zoveel mensen voor hem gegaan zijn, de weg naar Santiago de Compostela? En redenen zijn er genoeg, ze kunnen op het sportieve, culturele, geestelijke of religieuze vlak liggen. Vaak hoor je zeggen: Ik ben van plan naar Santiago te gaan, ooit kwam die gedachte in me op. Anderen zeggen: "Ik heb besloten te gaan" Maar is dit wel zo? Kan het zijn dat iemand je geroepen heeft, iemand die op een heel bescheiden manier zijn hand naar je uitstrekte en zei: "Kom, ga op weg. Volg je droom. De weg ligt voor je open."
Confucius schreef;
Waar je ook heen gaat, ga met je hele hart.


Geen opmerkingen: