zaterdag 14 januari 2012

NNO

Gisteravond was het zover. Ik had kaarten gekocht voor het nieuwjaarsconcert van het Noord Nederlands Concert in de Nieuwe Kolk te Assen. Deze is geheel nieuw gebouwd en werd voor het eerst in gebruik genomen. Met een bouwlampen concert. Een belevenis. Allereerst om het jaarlijkse nieuwjaarsconcert bij te wonen, maar ook het prachtige Theater te kunnen bewonderen. Wat een mooi gebouw. in februari wordt het pas opgeleverd, maar voor deze gelegenheid was hij opengesteld. Het was een beleving om tussen de steigers door te lopen over nood voorzieningen de prachtige zaal in. Wat een geluid en wat een warme aankleding. We zullen er nog veel van zien.
Het concert was geweldig.
Ja Maria Callas was er natuurlijk niet, maar Caro nome werd wel voortreffelijk vertolkt door de sopraan Hila Fahima, wat heeft die vrouw een stem. Ze komt uit Israel en is er geboren in 1987.
Het orkest was weer zoals altijd geweldig en speelde onder andere veel stukken uit de Notekraker.
Bijvoorbeeld de Chinese dans.
Maar ook de Arabische, de Russische enz. Het was weer een lekker avondje weg.

De spreuk van de dag luidt:

Voordat ik vertrek moet ik aan mezelf denken. 
Ik zal de muur die mij in mezelf vasthoudt afbreken. 

Geen opmerkingen: