zaterdag 7 januari 2012

zaterdag

Zo het is al weer zaterdag. De eerste week van het nieuwe jaar zit er al weer bijna op.
Zoals ik reeds in het begin van deze week aangaf staat dit jaar in het teken van mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen zitten er bijna op.
Bij de voorbereidingen heb ik ook veel boeken gelezen. Mooie boeken met reisverhalen, gedichten, en foto's.
Ik heb nu ruim een half jaar een blog bijgehouden en ik moet zeggen dat ik het bijna als een dagboek vervaar.
Het is leuk om te doen en nog veel mooier om de reacties te lezen en van mijn volgers en lezers terug te krijgen dat ze het gelezen hebben en er op reageren in een gesprek. Ik heb inmiddels ook apparatuur waarmee ik onderweg het blog bij kan houden. Moet alleen de komende weken nog beter daarmee leren omgaan, opdat het wat vlotter kan. Maar dat zal ook nog wel leren en ik heb iemand gevraagd die mij eventueel kan ondersteunen als het helemaal niet lukt en daar heb ik het volste vertrouwen in.
Verder heb ik een reis boekje gekocht met de titel "Het geheim van de Schelp" Een spirituele reisgids voor de pelgrim. Dit is een heel handzaam en leuk boekje met allerlei spreuken en gezegdes die je ter overdenking kan lezen. Hiermee wil ik de komende weken beginnen om iedere dag 1 spreuk in mijn blog te plaatsen.
Beste mensen ik zal er morgen mee beginnen.

Een lied dat veel door pelgrims wordt gezongen is:
Mögen sich die wege vor deinen fussen ebenen.
Als je het wil beluisteren dan klik bovenstaande maar eens aan.

Geen opmerkingen: