vrijdag 2 december 2011

groningen

Woensdagochtend had ik mij voorgenomen om de stad in te gaan.
Met de bus vanuit Kolham naar het centraal station Groningen het is maar 20 minuten en dan heerlijk door de stad lopen. Het was mooi weer en gezellig druk.
Via de singels met zijn mooie monumenten naar de Westerhaven.
Groningen Ubbo Emmiussingel 112.JPG110217 Ubbo Emmiussingel 75 Groningen NL.jpgVilla Heymans Groningen HP Berlage.jpg
Eens even kijken naar de nieuwe ontwikkelingen bij de Media Markt.
Vervolgens naar de Vismarkt en Grote markt waar een prachtig tijdelijk gebouw is neergezet.

foto informatiecentrum Grote Markt Het gebouw staat er nu echt.
Schijnt dat het een miljoen heeft gekost, maar dat kan ik er niet aan afzien. Het is wel leuk om op het dak te gaan staan en daar de grote markt over te kijken en straks in de bouwput denk ik. Dit ga ik vaker doen.
Het is zo gezellig op zo'n door de weekse dag. Al die mensen die het zo druk hebben.
mar-080902-ro-foto Forum maquetteDit moet het dan worden.
Het is nu een hels kabaal door al die slopers die op de plek waar het forum moet verrijzen de parkeergarage aan het afbreken zijn.
Vervolgens ben ik nog eens even rond gaan neuzen bij Bever sport voor de tocht en daarna nog eens naar het onderdelenhuis gelopen in de Nieuwe Ebbingestraat voor inktvullingen voor mijn printer.

Na deze wandeling met allerlei verrassingen ben ik weer huiswaarts gegaan en keek vol tevredenheid terug op een mooie ochtend.

Geen opmerkingen: