woensdag 11 mei 2011

Overweging

Het afscheid van mijn werk stond in het teken van mijn voornemen om op pelgrimstocht te gaan.
Hiervoor heb ik een stukje geschreven voor mijn collegae waarmee ik direct samen heb gewerkt.
In dit schrijven heb ik een overweging op genomen welke ik las in "de Jacobsstaf" no 87 van oktober 2010.
De Jacobsstaf is een blad van het genootschap van st. Jacob, hier ben ik in januari van dit jaar lid geworden.
De overweging wil ik in dit blog ook opnemen en die luidt als volgt:

Lopend over een eeuwen oud pad
stenen door duizenden voeten platgetrapt
holle wegen
uitgestrekte velden
eenzaamheid
een helder blauwe lucht
alleen het schelle geluid van de leeuwerik hoog boven mij
de wind die over het koren waait
geen telefoon
geen computer
geen afspraken in mijn agenda
niets
alleen ik op weg
Wie ben ik dat ik hier lopen mag?
Wie ben ik dat ik hier lopen kan?
In de verte een kerktoren
een dorpje, Saint Pére
Wie is deze Vader?
mijmerend en pratend in mezelf
probeer ik antwoorden te vinden
Waarom volg ik dit pad?
Zoek ik mezelf in de ander?
laat mij jou dan vinden.

(Frans Jorissen)

Het is een mooie overweging om de komende tijd vaak over na te denken.
Mijn voornemen is om a.s. dinsdag te beginnen met het Jacobspad vanuit Uithuizen.

1 opmerking:

Jeugdbegeleiders Cursus Drenthe zei

Dit is echt geweldig! Wat mooi dat je zo je voetstapppen gaat zetten op al die mooie weggetjes door het land! Ik wandel een keer met je mee