woensdag 18 mei 2011

het was geweldig

Ben vertrokken om 8.15 uur met de bus naar Groningen en vervolgens met de trein naar Uithuizen gegaan en was er rond 9.41 uur. Het begin. Het Jacobspad.
Bij het monument gestaan en bedacht dat ik binnenkort nog een keer ga om een stempel te halen.
Het komt me nu niet goed uit.
Wat een leuk boekje met informatie en wat is deze route goed aangegeven met de Jacobsschelp en een pijl.
Heel bijzonder, ging met regen weg in het begin regende het en al vrij snel na Uithuizen werd het droog en liet de zon zich zien. Heerlijk om te lopen, mensen te ontmoeten en te genieten van de natuur. Gelopen tot Garrelsweer. Daar de bus gepakt en rond 17 uur was ik weer thuis. Heerlijk gedouched en makelijke kleding aan om bij te komen van deze tocht.
Het klopt, mijn beweegredenen om deze toch te doen die ik gisteren heb beschreven.
Wat mij bijzonder trof was Eenum. O wat was dit mooi en het kerkje was open, heb er in het boek geschreven en even na zitten denken over alles. Wat een rust en wat een mooie omgeving.
Verder stond in het boekje een leuk verhaal over de Meseta.
Wat, dat zal ik morgen vertellen.


Op de foto? dat is een pad met zicht op Zeerijp en de Jacobus kerk.

Geen opmerkingen: