zondag 29 mei 2011

lezen

Volgens mij valt mijn oog ook steeds op zaken die in mijn straatje te pas komen. Gaat vaak zo.
Als je iets wil.......kom je het meestal ook overal tegen.
Zo ook in het maandblad PLUS.
In het juni nummer staat een artikel "De paden op, de lanen in, en gezond naar huis"
Hoogleraar bewegingswetenschappen Peter Hollander van de Vrije Universiteit in Amsterdam draait een vraag "waarom is wandelen goed?"om in "Niet wandelen is niet goed".
Het zal jullie niet verwonderen......ik ben het er helemaal mee eens.
Terug naar de homepage
Hij keek terug op de eerste gevolgen van de bemande ruimtevaart. De ruimtevaarders die soms maandenlang gewichtloos hun rondjes om de aarde draaiden. Hun botten en spieren werden niet belast, dus toen ze na een paar maanden in de ruimte terugkwamen op aarde en uit hun ruimtecapsule strapten, zakten ze bijna door hun knieën en hadden ze behoorlijk wat botmassa verloren. Terug naar nu. Wandelen is de ideale manier om je lichaam te onderhouden. Dit om te voorkomen dat het verpietert. Je valt er ook nog eens efficiënt van af is zijn stelling. Dat lukt mij nog niet zo. Waarschijnlijk is mijn mond nog teveel in beweging. Ik zal dat toch wat aan moeten passen. Meer beweging van de benen en minder beweging van de mond.
Het is geweldig om zaken zo op een rij te zien.
Meer botmassa, steviger kraakbeen,, sterkere spieren, Efficiënter afvallen, betere conditie, goed humeur.
Nou als ik dat bekijk....komt het met me wel goed....wordt er piep jong van.
Dus op naar de Compostella. Kom maar op met die 3000 kilometer.

Geen opmerkingen: